- -19%
- Obecnie brak na stanie
Klasyczne gry planszowe zestaw BigJigs
Klasyczne gry planszowe zestaw BigJigs - tak wyposażeni nie musicie bać się nudy w długie, zimowe wieczory! Nasz zestaw klasycznych gier jest tak dobrany, że każdy znajdzie w nim coś dla siebie!
Najniższa cena z 30 dni przed tą promocją: 102,50 zł -1%
Najniższa cena produktu 101,25 zł z dnia 21.11.2024
-
Produkt chwilowo niedostępny
-
30 dni na zwrot
-
Bezpieczna transakcja
-
Darmowa dostawa od 150zł
Inny produkt w tej samej kategorii
Opis
Klasyczne gry planszowe zestaw BigJigs - tak wyposażeni nie musicie bać się nudy w długie, zimowe wieczory! Nasz zestaw klasycznych gier jest tak dobrany, że każdy znajdzie w nim coś dla siebie! Mamy tutaj: warcaby, kółko i krzyżyk oraz kolorową grę planszową. Na dodatkową uwagę zasługuje eleganckie, wytrzymałe opakowanie oraz woreczki służące do przechowywania pionków do gry. Zestaw świetnie sprawdzi się również w podróży! Zapraszamy do wspólnej zabawy!
Wiek: 3 lata+
Wymiary: 31 x 31 x 6 cm
Zasady gry w warcaby:
Gra warcaby rozgrywana jest na planszy 8 x 8 pól pokolorowanych na przemian na kolor jasny i ciemny. Każdy gracz rozpoczyna grę z dwunastoma pionami ustawionymi na ciemniejszych polach planszy, w sposób przedstawiony na poniższej ilustracji.
Celem gry jest zbicie wszystkich pionów przeciwnika (w tym damek - patrz niżej) albo zablokowanie wszystkich, które pozostają na planszy, pozbawiając przeciwnika możliwości wykonania ruchu. Jeśli żaden z graczy nie jest w stanie tego osiągnąć (każdy z graczy wykona po 15 ruchów damkami bez zmniejszania liczby pionów pozostających na planszy), następuje remis.
Piony mogą poruszać się o jedno pole do przodu po przekątnej (na ukos) na wolne pola. Bicie pionem następuje przez przeskoczenie sąsiedniego pionu (lub damki) przeciwnika na pole znajdujące się tuż za nim po przekątnej (pole to musi być wolne). Zbite piony są usuwane z planszy po zakończeniu ruchu. Piony mogą bić zarówno do przodu, jak i do tyłu. W jednym ruchu wolno wykonać więcej niż jedno bicie tym samym pionem, przeskakując przez kolejne piony (damki) przeciwnika. Bicia są obowiązkowe.
Pion, który dojdzie do ostatniego rzędu planszy, staje się damką, przy czym jeśli znajdzie się tam w wyniku bicia i będzie mógł wykonać kolejne bicie (do tyłu), to będzie musiał je wykonać i nie staje się wtedy damką. Kiedy pion staje się damką, kolej ruchu przypada dla przeciwnika.
Damki mogą poruszać się w jednym ruchu o dowolną liczbę pól do przodu lub do tyłu po przekątnej, zatrzymując się na wolnych polach. Bicie damką jest możliwe z dowolnej odległości po linii przekątnej i następuje przez przeskoczenie pionu (lub damki) przeciwnika, za którym musi znajdować się co najmniej jedno wolne pole -- damka przeskakuje na dowolne z tych pól i może kontynuować bicie (na tej samej lub prostopadłej linii).
Kiedy istnieje kilka możliwych bić, gracz musi wykonać maksymalne (tzn. takie, w którym zbije największą liczbę pionów lub damek przeciwnika). Podczas bicia nie można przeskakiwać więcej niż jeden raz przez ten sam pion (damkę).
Zasady gry w "Kółko i krzyżyk":
"Kółko i krzyżyk" to strategiczna gra rozgrywana przez 2 graczy. Gracze obejmują pola na przemian, dążąc do objęcia 3 pól w jednej linii, przy jednoczesnym uniemożliwieniu tego samego przeciwnikowi. Pole może być objęte przez jednego gracza i nie zmienia swego właściciela przez cały przebieg gry.
Gra najczęściej przebiega następująco:
1. Pole gry wyznaczane zostaje przez 4 przecinające się linie: 2 pionowo i 2 poziomo, z których każda jest podzielona przez dwie prostopadłe do niej linie na trzy równe części. (Nie ma potrzeby rysowania planszy, wystarczy wykorzystać załączoną).
2. Na poszczególnych polach wyznaczonych przez tę figurę (gdyby wpisać ją w kwadrat, pojedynczym polem byłby kwadrat o krawędzi 1/3 kwadratu opisanego) gracze stawiają na przemian kółko i krzyżyk.
3. Gdy któryś z graczy stworzy linię 3 krzyżyków lub 3 kółek zostaje zwycięzcą. Gdy wszystkie pola są zajęte i nie zostaje utworzona linia, gra kończy się remisem.
Przy odpowiednio dobrze grających graczach zawsze skończy się remisem. Osoba, która rozpoczyna grę, ma przewagę ruchu, więc łatwiej jest jej wygrać. Osoba rozpoczynająca jako druga łatwo może jednak doprowadzić do remisu:
Szczegóły / O producencie
- Indeks BJ355
- Kod EAN
- 691621023556
Koszt dostawy
0 - 150 zł | 150 - 350 zł | powyżej 350 zł | |||
---|---|---|---|---|---|
DPD odbiór w punkcie | 3-5 dni | przelew | 11,50 zł | 0 zł | 0 zł |
Orlen Paczka | 1-2 dni | przelew | 12,30 zł | 0 zł | 0 zł |
InPost Paczkomaty | 1 - 2 dni | przelew | 13,49 zł | 0 zł | 0 zł |
pobranie | 17,49 zł | 17,49 zł | 0 zł | ||
Kurier InPost | 1 - 2 dni | przelew | 14,76 zł | 14,76 zł | 0 zł |
pobranie | 19,68 zł | 19,69 zł | 0 zł | ||
Kurier DPD | 1 - 2 dni | przelew | 15,99 zł | 15,99 zł | 0 zł |
pobranie | 20,91 zł | 20,91 zł | 20,91 zł | ||
InPost Paczka w weekend | 1-2 dni | przelew | 15,99 zł | 15,99 zł | 15,99 zł |
0 - 150 zł | 150 - 350 zł | powyżej 350 zł | |
---|---|---|---|
DPD odbiór w punkcie | 3-5 dni | ||
przelew | 11,50 zł | 0 zł | 0 zł |
Orlen Paczka | 1-2 dni | ||
przelew | 12,30 zł | 0 zł | 0 zł |
InPost Paczkomaty | 1 - 2 dni | ||
przelew | 13,49 zł | 0 zł | 0 zł |
pobranie | 17,49 zł | 17,49 zł | 0 zł |
Kurier InPost | 1 - 2 dni | ||
przelew | 14,76 zł | 14,76 zł | 0 zł |
pobranie | 19,68 zł | 19,68 zł | 0 zł |
Kurier DPD | 1 - 2 dni | ||
przelew | 15,99 zł | 15,99 zł | 0 zł |
pobranie | 20,91 zł | 20,91 zł | 20,91 zł |
InPost Paczka w weekend | 1-2 dni | ||
przelew | 15,99 zł | 15,99 zł | 15,99 zł |
InPost Paczka w Weekend jest to usługa dostępna w naszym sklepie tylko dla zamówień złożonych w czwartek od godziny 12 do piątku godziny 13. Paczki złożone w ramach tej usługi dostarczane są w sobotę lub najpóźniej niedzielę.
Pytania
Obecnie nie ma pytań dla tego produktu.